Framsteg! Och fudge!

Sådärja, ett antal timmar tonårsbabbel transkriberat och någon sorts ordning i kaos börjar uppenbara sig. Ska ha möte med min handledare om ett par dagar och diskutera analysmetoder och sånt, och hon var väldigt positiv till det jag har presterat hittills, så det känns rätt hyfsat.

Lagom till Lucia ska jag ha ett preliminärt manus klart…det känns inte lika hyfsat.

I fredags tog jag och en vän tag i det årliga julbaket och fixade med gemensamma ansträngningar oheligt många lussekatter och pepparkakor. (Hurra!) Jag drabbades av hybris och svängde även ihop en omgång Rocky road-fudge. Har aldrig testat det tidigare eftersom jag hade fått för mig att det var äckligt (har aldrig gillat marshmallows), men alltså… Så. Sjukt. Gott. (Måste nu raskt skänka bort den för att inte bli en julgris. Gah!)

Det verkar dessutom som att det kan bli snö här lagom till vi är tillbaka från semestern. Det börjar arta sig!

2 tankar om “Framsteg! Och fudge!

  1. Erika skriver:

    Skönt att höra att du mår bättre! Och att uppsatsen börjar att ta form : ) En innehållsanalys av intervjuerna kanske? Fudge är ju aldrig fel. Och vet du inte vem som ska äta upp den så kan ju jag påminna om min ankomst till hufvudstaden inom en snar framtid ; ) Jag vet att jag sagt att du inte får göda mig med fudge denna graviditet… Men man kan väl få ändra sig? : )
    Kram

Lämna en kommentar